iStock
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
iStock
Sandrine Lilienfeld, die in februari nog werd aangesteld tot CEO van Pimkie, heeft donderdag bekendgemaakt dat ze opstapt na haar functie eind februari opnam, kondigde donderdag aan dat ze opstapt na “onoverbrugbare” meningsverschillen met aandeelhouders over de visie en strategie van het bedrijf.
"Vandaag (donderdag, red) is mijn avontuur bij Pimkie tot een einde gekomen. Het kortste avontuur uit mijn carrière…”, schreef Sandrine Lilienfeld in een post op haar LinkedIn-account. Als verklaring voor dit verrassende vertrek, nog geen 5 maanden nadat ze aan het roer kwam van het kledingmerk voor dames, noemde de CEO drie redenen: "een heel ander standpunt dan de aandeelhouders over de heropleving van het bedrijf", "tegenstrijdige waarden van het management" en "onverenigbare wereldbeelden". Sandrine Lilienfeld benadrukt echter dat ze "er nog steeds van overtuigd is dat Pimkie opnieuw het nummer 1 merk kan worden voor jonge Franse vrouwen en dat de oprichtende aandeelhouders (AFM) haar alle kansen hebben gegeven om het bedrijf te laten herleven op het moment van de verkoop". Lilienfeld kreeg de leiding over Pimkie toen het werd gekocht door een consortium van drie bedrijven (Ibisler Tekstil, Lee Cooper France en Kindy). Daarvoor was de Franse keten, opgericht in 1971, eigendom van de familievereniging Mulliez (AFM). Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.500 werknemers en meer dan 300 winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?