Laura Ferreira Porto
Exclusief
Laura Ferreira Porto
Carrefour België heeft een nieuw e-commerce distributiecentrum in gebruik genomen in Willebroek, tussen Antwerpen en Brussel. Het illustreert de ambities van Carrefour op vlak van e-commerce. “We hebben momenteel 5.000 bestellingen per week, binnen anderhalf jaar hopen we dat dat er 5.000 per dag zijn.”
Op een oppervlakte van 8.350 vierkante meter heeft Carrefour begin deze week een nieuw, halfautomatisch disitributiecentrum in gebruik genomen gericht op het verwerken van online bestellingen. “De investering was al gepland voor de pandemie begon, maar heeft een duwtje in de rug gekregen”, zegt woordvoerder Aurélie Gerth. Tegen de tweede helft van het jaar kunnen er in Willebroek, tussen Brussel en Antwerpen, meer dan 5.000 orders per dag verwerkt worden, een getal dat Carrefour binnen anderhalf hoopt te realiseren. Carrefour zag de online bestellingen voor COVID-19 al groeien met 30%, sinds vorig jaar gingen de bestellingen maal twee of maal drie. Vooral ouderen en minder mobiele mensen hebben het online bestellen van boodschappen ontdekt. Dat het distributiecentrum er in Willebroek komt, is geen toeval: de grootste vraag naar online bestellingen situeert zich in Brussel en Antwerpen, samen goed voor zo’n 60% van de vraag. Het distributiecentrum zal heel het land bedienen, zowel via thuisleveringen als bestellingen die afgehaald worden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?