Carrefour lanceert een strategisch partnerschap met Meta, voorheen Facebook, met als doel zijn digitale transformatie naar een hoger niveau te tillen. De samenwerking wordt ingevoerd in negen landen: België, Frankrijk, Spanje, Italië, Roemenië, Polen, Taiwan, Argentiniën en Brazilië.

De supermarktgroep kondigde het vandaag aan: “Carrefour start een globale samenwerking met Meta”. Wat betekent zo’n partnerschap concreet? Het bestrijkt talrijke activiteiten van Carrefour, van de interne communicatie via klantenrelaties, digitale reclame en digitalisering van zijn folders, tot lokale communicatie en social commerce. Bij de samenwerking zijn de verschillende platformen van Meta betrokken: Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger en Workplace. Doel is de klantervaring van de retailer te transformeren.

“Omdat Carrefour de beste digitale ervaring wil aanbieden, zal Meta de supermarktgroep toevoegen aan zijn programma’s voor het ontwikkelen van mobiele ervaringen. Om de klantervaring te digitaliseren en te personaliseren zal Carrefour ook samenwerken via Whatsapp en Messenger. Carrefourzal het ook mogelijk maken dat winkeldirecteurs toegang krijgen tot de platformen van Meta om hun lokale digitale marketing te ontwikkelen. Meta zal Carrefour ook begeleiden in het ontwikkelen van zijn elektronische cataloog door gepersonalisserde toestellen en innoverende formats”, klinkt het.

Carrefour onderzoekt ook de mogelijkheden van virtual reality voor het opleiden van personeelsleden. “We zijn verheugde dat we een bedrijf als Carrefour kunnen ondersteunen, één van de wereldleiders in de distributie, en dat we onze competenties en technologische oplossingen ter beschikking kunnen stellen van de digitale ontwikkeling van de groep”, zegt  Nicola Mendelsohn, vice-president van Meta Global Business Group. De twee bedrijven werken vandaag al samen voor het digitaliseren van promitie van API WhatsApp Business et zullen ook een gezamenlijk aanbod voor gerichte en op maat gemaakte campages in de schoot van Carrefour Links, het platform van Carrefour dat het geheel van de retailmedia-oplossingen verzamelt.