Na een eerste golf in november, heeft Carrefour besloten om vanaf 27 mei opnieuw de prijs van 1.000 producten te verlagen. Dat geldt zowel voor nationale merken als Carrefour-producten. Dankzij de actie wil de keten consumenten een hart onder de riem steken nu hun koopkracht in gevaar komt door de crisis. 

Afgelopen november verlaagde Carrefour de prijs van 1.000 producten en dat in alle productcategorieën. De kortingen liepen op tot -25% en waren terug te vinden bij zowel de nationale merkproducten als artikelen van het merk Carrefour. Ook in deze moeilijke coronatijden wil de supermarktketen blijven investeren in lage prijzen en daarom lanceert het vanaf 27 mei een nieuwe golf van prijsverlagingen.

Concreet zal de prijs van 1.000 andere producten verlaagd worden, zowel bij nationale merken als bij Carrefour-producten. Daarbij kan de korting oplopen tot -15%. Bovendien zullen er meer productfamilies meedoen aan de actie, aldus de retailer. Onder hen vinden we onder meer kruidenierswaren, diepvriesproducten, verse voeding, vleeswaren, kaas, dranken, parfums en schoonmaakproducten. Zo worden LU Pim’s Framboos bijvoorbeeld 11,2% goedkoper (van 1,79 naar 1,59 euro) en zakt de prijs van Carrefour Olijfolie Classico 75 cl van 4,49 naar 4,19 euro (-6,7%). Ter info: Carrefour Bio-producten vallen niet onder de actie, omdat ze volgens Carrefour al de goedkoopste op de markt zijn. 

“Deze prijsdaling zal ongetwijfeld goed zijn voor de portemonnee van de Belgen, die het in deze bijzondere periode vaak moeilijk hebben. Carrefour wil daarmee de koopkracht van haar klanten verbeteren en de Belgen door de crisis heen helpen”, reageert Carrefour.