Carrefour is in Frankrijk gestart met een systeem waarbij klanten producten aangeraden krijgen op basis van een individueel profiel waarin onder meer voedselvoorkeuren en – allergieën opgenomen zijn. Bedoeling is dat het ook in andere landen geïntroduceerd wordt.

Carrefour werkt in Frankrijk met een score die voeding een score geeft op basis van persoonlijke voorkeur, dieet en gezondheidscriteria. Consumenten moeten een formulier invullen met hun dieetvoorkeuren en kunnen bovendien aangeven of ze producten wensen met minder suiker en zout of meer vezels, en ook aangeven wat ze lusten en wat niet. Producten die beter aan hun verwachtingen voldoen, krijgen dan een hogere gepersonaliseerde score. Carrefour kan daarbij ook alternatieven voorstellen voor minder gezonde producten. De score geldt enkel voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als olie, suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten. Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit uit dat ze gebruikt worden voor reclame of marketing, wat nochtans voor de hand ligt.