In juni laatstleden heeft bpost via een kapitaalsverhoging 1,5 miljoen euro gestoken in start-up Parcify, dat pakjes levert aan huis. Dat bericht L’Echo.

Start-up Parcify heeft een hele weg afgelegd sinds het in augustus 2015 startte. De mobiele applicatie laat om via geolokalisatie de bestemmeling van een pakje te volgen, zodat het terecht komt bij de precieze plaats waar hij zich bevindt. Bij de klanten van het bedrijf zitten grote spelers als Zalando, Media Markt en Bol.com. De start-up is actief in Antwerpen, Gent en de Brusselse regio.

Bpost besliste in september vorig jaar om deel te nemen in het kapitaal van de jonge onderneming, door er 600.000 euro in te stoppen. Vandaag voegt het postbedrijf daar nog eens anderhalf miljoen euro aan toe, wat het totaal op 2,1 miljoen euro brengt, schrijft de krant L’Echo. Voor bpost gaat het om een ‘strategische’ injectie, die moet toelaten om de vraag van de klanten beter te analyseren en te begrijpen.