bpost is zopas van start gegaan met een pilootproject voor een nieuwe ‘prepaid’ verpakking specifiek ontworpen voor het versturen van tweedehands kleding. Hiermee wil het bedrijf inspelen op het groeiende succes van tweedehandsplatformen zoals Vinted en 2hands.be

De nieuwe verpakking  - die volgens bpost 100% ecologisch is - werd speciaal ontworpen om consumenten een all-in-one oplossing te bieden voor de verkoop van hun kledij. Ze bestaat uit de verpakking zelf met een prepaid label. 

bpost merkt het groeiende succes van de websites en onlineplatformen waar iedereen tweedehandskledij kan verkopen. Vinted is daar een goed voorbeeld van. Het platform telt naar verluidt nu al 700.000 gebruikers in België.  

De speciaal ontworpen verpakking met voorafbetaald verzendingslabel werd gisteren gelanceerd. De test loopt tot 31 januari 2020. “Tijdens de pilootfase is de verpakking enkel beschikbaar op onze e-shop”, zegt press relations manager Barbara Van Speybroeck. Zo wordt ze verkocht per 5 verpakkingen voor de promoprijs van 27,60 euro (of 5,52 euro per verpakking, inclusief het label).

“Gedurende deze pilot zal het gebruik ervan continu geëvalueerd worden. Nadien wordt beslist of het product uitgebreid wordt naar het retailnetwerk van bpost”,  zegt de woordvoerster nog. 

Om dit nieuwe product te promoten zal bpost een online campagne voeren op onder andere tweedehandsplatformen.