- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Bol.com introduceert een nieuwe dienst waarmee je producten die je frequent koopt, zoals shampoo of toiletpapier, automatisch kan bestellen.
De webwinkel omschrijft ’Bespaar Continu’, zoals de dienst heet, als een online persoonlijke herhaalservice. De klant kiest binnen Bespaar Continu uit producten van meer dan 65 bekende merken en bepaalt zelf hoe vaak en waar hij ze wilt ontvangen.
Je kunt deze vaste aankopen iedere maand, tweemaandelijks of in een andere maandelijkse frequentie laten bezorgen. Bol.com herinnert de klant wanneer zijn volgende herhaalbestelling gepland is, die de aankoop dan kan bevestigen of kan beslissen om de bestelling een keertje over te slaan.
Met deze nieuwe service automatiseert Bol.com herhaalaankopen, en zet het in op near-food producten die de consument anders in supermarkten of drogisterijen koopt. De webwinkel van Ahold Delhaize komt zo steeds meer in het vaarwater van traditionele verkoopskanalen voor boodschappen.
“Met de introductie van Bespaar Continu geven we vanuit Bol.com een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen", zegt Huub Vermeulen, de nieuwe algemeen directeur bij Bol.com.
Binnen haar assortiment van 15 miljoen artikelen, biedt de Nederlandse webwinkel al sinds 2012 duizenden drogisterij-artikelen, artikelen voor babyverzorging en dierenvoeding.
Zoals de naam doet vermoeden, houdt Bespaar Continu ook een prijsvoordeel in. Klanten van Bol.com die gebruikmaken van de service, krijgen bij iedere bestelling een vaste korting ten opzichte van de normale productprijs. De korting per bestelling kan oplopen tot 35%, afhankelijk van het gekozen product. Bij vijf of meer Bespaar Continu producten in een levering krijg je een extra korting van 10% per product. Daarmee wil Bol.com grootaankopen stimuleren, maar ook bestellingen bundelen, wat volgens het bedrijf bijdraagt aan de verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce.
Omdat steeds meer klanten online winkelen via de app van Bol.com, ook voor herhaalaankopen, wordt Bespaar Continu eerst gelanceerd via een update van de smartphone app (iOS en Android). Bol.com gaat eerst feedback van app-gebruikers verzamelen voor het de dienst ook voor de reguliere website gaat ontwikkelen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?