- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Klanten van bol.com kunnen voortaan mobiel betalen met de Bancontact-app. De applicatie kan gebruikt worden voor aankopen tot 500 euro. Met deze toevoeging breidt de Nederlandse webwinkel de betalingsmogelijkheden voor haar Belgische klanten uit. De Bancontact-app kan zowel gebruikt worden in de app van de webwinkel als op haar website.
De keuze van bol.com om de Bancontact-app toe te voegen aan de verschillende betalingsmogelijkheden komt er na positieve reacties van klanten tijdens een uitgebreide proefperiode georganiseerd door de e-tailer. “Het afgelopen jaar werden al meer dan 3 miljoen transacties uitgevoerd met de betaal-app en dit aantal groeit met rasse schreden. De Belgische consument begint de voordelen van mobiel betalen nu wel écht te ontdekken”, aldus Kris De Ryck, CEO van Bancontact Company.
Het voordeel van de app is dat men per Bancontact kan betalen zonder kaart of kaartlezer. Enkel zijn smartphone is nodig om bij bol.com een bestelling te bevestigen en af te rekenen. Hiermee is de webwinkel één van de pioniers die de Bancontact-app volledig integreert in het eigen betalingssysteem, niet alleen in de mobiele bol.com app, maar ook op de website. Bestelt men via een desktop of laptop, dan hoeft men enkel de QR-code op de bol.com-betaalpagina te scannen met de Bancontact-app en de betaling te bevestigen met een pincode.
“Enkele weken geleden zijn we gestart met een uitgebreide proefperiode. Daaruit bleken de reacties over de Bancontact-app erg positief”, aldus Kiki Lauwers, directeur België bij bol.com.
Tot nu toe konden de Belgische klanten van bol.com al kiezen voor de Bancontact-kaart, een kredietkaart, Maestro of achteraf betalen
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?