Na een jaar waarin Delhaize zich gedeisd hield na de voorstelling van zijn franchiseplannen, is het merk terug met een “publiciteitsstunt” die in 2021 gelanceerd werd rond het belang dat de keten hecht aan lokale producten: Belhaize.

In april 2021 kondigde Delhaize aan dat het zijn naam een maand lang zou veranderen in “Belhaize”. Met dit communicatievoorwendsel wilde de keten zijn stempel drukken op het gebied van de lokale producten, nadat de retailer met zoveel succes dat van de gezondheid had overgenomen. Dankzij deze campagne onderstreepte Delhaize zijn samenwerking met 1.600 Belgische producenten. Een jaar later koos Delhaize ervoor om op een andere manier over dit thema te communiceren, met lokale markten op de parkings van 20 van zijn winkels.

Na een begrijpelijke onderbreking van een jaar, gezien het sociale klimaat na de aankondiging van het franchisingplan in 2023, blaast Delhaize dit lokale thema nieuw leven in met een nieuwe communicatiecampagne, ontworpen in samenwerking met zijn agentschap TBWA. Meer dan ooit wordt de 'Kies lokaal, kies Belhaize'-campagne geprofileerd als een 'communicatiestunt', waarbij wordt ingespeeld op het politieke verkiezingsnieuws (dat ook lokaal is) door politieke slogans te parodiëren. Zo lees je op grote affiches in het straatbeeld naast lokale producten slogans als ‘Geen woorden maar braden’, ‘Voor een betere tomaatschappij’, ‘Onze boodschappenlijsttrekkers’, ‘Pluk de vruchten van ons beleid’, ‘Wij côte a l’ossen het op’, enzovoort. Naast de affiches in de straten zal de campagne ook op tv worden uitgezonden en verschijnen er grote, houten panelen in velden van Belgische producenten waar Delhaize elke dag mee samenwerkt.