Het Belgische fashionlabel Marie Méro heeft haar eerste buitenlandse pilootwinkel geopend in het Nederlandse Maastricht. Zo zet de keten haar expansiestrategie verder. En dat is niet alles, want naast een nieuw filiaal in Hasselt vorige week, staat er voor mei ook nog een conceptstore in Antwerpen gepland.

Het Belgische fashionlabel Marie Méro zet haar eerste stappen in het buitenland. Het modemerk werd tot nu al bij meer dan 250 multimerkenwinkels in de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland verkocht, in 12 shop-in-shop corners van Galeria Inno en in 7 eigen winkels waaronder in Mechelen, Gent, Leuven en recent ook Hasselt. Maar Marie Méro wil nog een stapje verdergaan en opent daarom zijn eerste buitenlandse pilootwinkel in Maastricht. Daar staat alles in het teken van customer experience.

De opening past in de grote expansiestrategie die het bedrijf voert. “Vorige week hebben we een nieuwe Marie Méro conceptstore geopend in Hasselt, in mei plannen we de opening van een conceptstore in hartje Antwerpen en vandaag openen we onze allereerste buitenlandse winkel in het stijlvolle centrum van Maastricht”, vertelt Steven Van der Elst, mede-eigenaar van Marie Méro. “We kiezen bewust voor steden die pure fashion uitstralen en wij zijn er dan ook van overtuigd dat inwoners en bezoekers van deze modesteden snel hun weg naar onze nieuwe shops zullen vinden.”