De Duitse producent van verzorgingsproducten Beiersdorf zag zijn omzet in de eerste 6 maanden van dit jaar met 5% stijgen. Het bedrijf achter o.a. Nivea en Hansaplast groeide in alle regio’s waar het aanwezig is.

De groepsomzet voor H1/2014 kwam uit op 3,171 miljard euro. Dat is een organische omzetgroei van 5% ten opzichte van een jaar eerder, al blijft daar na wisselkoerseffecten nog maar 0,2% van over.

Beiersdorf realiseerde in alle markten een meerverkoop. In Europa, haar grootste afzetmarkt, groeit het bedrijf met 2% en in de Amerika’s met 4,8%. De grootste meerverkoop zet de producent echter neer in de opkomende markten. In de regio Afrika/Azië/Australië groeit Beiersdorf met 11,3%.

Ook vlaggenschip Nivea laat afzonderlijk positieve cijfers optekenen, met 6,1% groei ten opzichte van H1/2013. Andere stijgende Beiersdorf-merken waren Eucerin (+6,8%) en La Prairie (+7%).