De Duitse producent van verzorgingsproducten Beiersdorf zag zijn omzet in de eerste 6 maanden van dit jaar met 5% stijgen. Het bedrijf achter o.a. Nivea en Hansaplast groeide in alle regio’s waar het aanwezig is.
De groepsomzet voor H1/2014 kwam uit op 3,171 miljard euro. Dat is een organische omzetgroei van 5% ten opzichte van een jaar eerder, al blijft daar na wisselkoerseffecten nog maar 0,2% van over.
Beiersdorf realiseerde in alle markten een meerverkoop. In Europa, haar grootste afzetmarkt, groeit het bedrijf met 2% en in de Amerika’s met 4,8%. De grootste meerverkoop zet de producent echter neer in de opkomende markten. In de regio Afrika/Azië/Australië groeit Beiersdorf met 11,3%.
Ook vlaggenschip Nivea laat afzonderlijk positieve cijfers optekenen, met 6,1% groei ten opzichte van H1/2013. Andere stijgende Beiersdorf-merken waren Eucerin (+6,8%) en La Prairie (+7%).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?