BeCommerce onthult vandaag de top 40 van de beste Belgische webwinkels volgens de zesde editie van de Shopping100. Die werd opgesteld met de steun van bpost en Mollie. 

Het doel? Een lijst opstellen van de beste Belgische winkels op basis van de digitale voetafdruk van webwinkels. Die wordt gemeten aan de hand van acht objectieve, vergelijkbare en verifieerbare parameters zoals Search Engine Results Page en het aantal bezoekers. “If you can’t measure it, you can’t improve it: een webshop kan niet weten of hij succesvol is als hij zijn digitale voetafdruk niet kan vergelijken”, benadrukt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce. “Belgische webwinkels krijgen met deze lijst de kans om zich te vergelijken met rechtstreekse concurrenten en best-in-class-webshops. Dat geeft hen een ongeziene opportuniteit om hun eigen prestaties te verbeteren en daarin wil BeCommerce hen natuurlijk ondersteunen.” 

De algemene top 10, die dus geen rekening houdt met de herkomst van websites, is niet verrassend. De top 3 wordt ingenomen door Facebook, Microsoft en Apple.