Het Nederlandse Bavaria, dat vorig biergroep Palm overnam, gaat 20 miljoen euro investeren in de productievestiging van Palm in Steenhuffel. Ook het merk Palm zelf krijgt een update.

De nieuwe eigenaar wil de brouwerij in Steenhuffel, waar het Palm-bier gemaakt wordt en de roots liggen van het bedrijf, moderniseren. Het gaat daarom 20 miljoen euro investeren in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Het nieuws komt er enkele maanden nadat Bavaria in het voorjaar al een investering van 2,3 miljoen euro in Rodenbach-brouwerij in Roeselare aankondigde.

Nieuwe look

Daarnaast wordt het merk Palm zelf ook onder handen genomen en "geactualiseerd". Vanaf deze maand krijgen het Palm-bier en al zijn varianten (Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a en Dobbel Palm) een nieuwe verpakking, die eigentijds aandoet zonder de iconische Palm-elementen zoals het paard en de kleurencombinatie groen/rood te verliezen. Het redesign zal kracht bijgezet worden met de nieuwe slogan "Palm, tijd voor iets ambers", zowel op de winkelvloer als in de horeca.

 

Positie versterken

Met de nieuwe look moet Palm zijn positie als meest verkochte amberbier in België en Nederland versterken, maar ook het buitenland verder gaan veroveren. Verdere groei is dus de ambitie,  en die rol is ook weggelegd voor nieuwe exportlanden.

Bavaria nam Palm Belgian Craft Brewers en al zijn bieren (Palm, Rodenbach, Brugge Trippel, Arthur's Legacy, Steenbrugge en Cornet) in mei vorig jaar over voor bijna 80 miljoen euro. Met de overname van Palm wouden de Nederlanders zich versterken in het groeiende segment van de speciaalbieren én een voet binnenkrijgen op de Belgische markt. Voor Palm was het internationale netwerk en de schaalgrootte van Bavaria dan weer de belangrijkste redenen om in zee te gaan met de Nederlanders.