
Nisran Azouaghe
Flash info
Nisran Azouaghe
Wibra is sinds enkele jaren back on track. De nieuwe wind, gesteund door het nieuwe winkelconcept dat nieuwe soorten klanten aantrekt, heeft het bedrijf weer op de weg naar groei gebracht. “We zitten bijna terug op hetzelfde aantal winkels als vijf jaar geleden. Het enige verschil is dat ze nu allemaal rendabel zijn”, aldus Bas Duijsens, CEO bij Wibra.
Vijf jaar geleden stond discountketen Wibra België aan de rand van de afgrond, nu bloeit het bedrijf weer. En dat heeft te maken met de modernisering van het assortiment, een verbeterde communicatie, maar ook met het nieuwe winkelconcept dat het bedrijf heeft uitgerold. Gesterkt door een nieuwe look & feel die het kille en koude imago van een discounter moet doen vergeten en een grote portie enthousiasme om de harten van de Belgen opnieuw te veroveren, wist Wibra zijn aantal winkels op te krikken van 36 sinds de doorstart vijf jaar geleden tot 60 vandaag. De keten lijkt dus opnieuw de wind in de zeilen te hebben, al bevindt het bedrijf zich in een uitdagende markt waarin de concurrentie steeds harder wordt. Zeker nu de concurrentie door spelers als Shein en Temu niet meer enkel uit fysieke hoek komt. Een gesprek met CEO Bas Duijsens en Claudine Nachtergaele, country director België.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?