Aldi
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Aldi
Aldi breidt zijn 'compacte' concept verder uit, dit keer naar Antwerpen. Morgen opent een volledig vernieuwde Aldi-winkel in de Terninckstraat. Daar wordt meer ruimte voorzien voor verse producten, maar ook voor afgebakken broodjes en koffiekoeken.
Eind november vorig jaar lanceerde de discounter zijn eerste 'compacte' Aldi in Brussel, ofwel een formaat dat is aangepast aan kleinere winkels in de stad die in grootte variëren van 600 tot 800 m2. In een compacte winkel wordt iedere beschikbare meter optimaal benut. Zo installeerde Aldi wanddiepvriezers die minder plaats innemen en werd de breedte van de winkelgangen en winkelkarren aangepast. Momenteel was er nog geen 'compacte' winkel in Antwerpen te vinden, maar daar komt verandering in: morgen opent namelijk het volledig vernieuwde verkooppunt in de Terninckstraat.
De winkel past perfect in het 'compacte' concept, aangezien hij slechts een verkoopoppervlakte van 374 vierkante meter telt. Gedurende twee weken kreeg de vestiging een grondige opfrissing waardoor het nu een volledig gamma kan aanbieden. Bovendien ligt de nadruk in de vernieuwde winkelinrichting op verse producten. "Verse groenten en fruit blijven aanwezig in de eerste gang en krijgen meer ruimte. Daarnaast kunnen klanten vanaf nu ook terecht in Aldi Terninckstraat voor een mooi aanbod aan kwaliteitsvol vers vlees en een bakkerijgedeelte waar meermaals per dag broodjes en koffiekoeken afgebakken worden. Kortom, alles is voorzien om van Aldi de ideale first stop shop te maken, een winkel waar de klant alles vindt voor zijn dagelijkse behoeftes", klinkt het bij Aldi.
Ook het duurzaamheidsaspect werd niet vergeten. Zo wordt de koeling verzorgd door een duurzame en natuurlijke CO2-koeling. Daarnaast is er ledverlichting geïnstalleerd, waardoor de discounter tot 75% aan energie uitspaart tegenover klassieke verlichting.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?