- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon heeft in alle stilte huismerken voor voeding gelanceerd in Amerika. De e-tailer verkoopt nu koffie en babyvoeding onder private label, die de naam Amazon opvallend genoeg niet dragen.
Amazon lanceerde eerder al luiers onder het Elements-huismerk (al is het daar ondertussen al mee gestopt) en biedt sinds kort al kledij onder private label aan. In voeding had het bedrijf tot nu toe geen eigen merk(en), maar daar is verandering in gekomen met de lancering van koffie onder het merk Happy Belly en babyfood onder Mama Bear.
De introductie van Happy Belly en Mama Bear gebeurde in alle stilte, en ook de afwezigheid van de naam ‘Amazon’ op de producten is opvallend. Amazon lanceert dan wel huismerken, maar lijkt niet te willen dat dat overduidelijk is voor de andere producenten en de consument.
Volgens de Amerikaanse krant The Wall Street Journal zou Amazon ook eigen merken voor groceryprodcuten als noten, kruiden, thee en vitamines plannen. Daarnaast zouden volgens de krant ook huishoudproducten en wasmiddelen gelanceerd worden onder private label.
De huismerkproducten zijn enkel beschikbaar klanten in de Verenigde Staten met een Amazon Prime-abonnement.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?