- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Online retailer Amazon is van plan zijn eerste fysieke winkel te openen. Die zou nog voor de feestdagen opengaan in New York. Dat schrijft The Wall Street Journal.
Volgens de Amerikaanse krant zou er al een locatie gevonden zijn, vlakbij het Empire State Building in Manhattan. De winkel zou een beperkte voorraad hebben, maar klanten zouden er wel bestellingen kunnen ophalen en inruilen. De winkel zal echter vooral dienen om Amazon’s eigen producten, zoals de Kindle e-readers en Fire tv’s en smartphones, aan te prijzen tijdens de eindejaarsperiode. Moest de winkel succesvol zijn, is het mogelijk dat Amazon ook in andere steden winkels opent. Het plan doet denken aan wat e-tailer Coolblue in België en Nederland doet. De webshop heeft enkele fysieke winkelpunten, die eigenlijk meer als showrooms gezien moeten worden.
Dat Amazon een winkel wil openen is desalniettemin opvallend, omdat het net fysieke winkels uit de markt kan prijzen doordat het de kosten moet dragen die bij een "echte" winkel komen kijken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?