- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Alken-Maes heeft een nieuwe brasserie op de Groenplaats in Antwerpen geopend onder de naam HOBS, kort voor House Of Beers. De brouwer zegt in de toekomst meer te willen investeren in gelijkaardige horecaconcepten.
Dat horeca belangrijk is in België is niet nieuws. Dat horecazaken een belangrijk onderdeel uitmaken van de groeistrategie van Alken-Maes is wél een punt om te onthouden. De tweede grootste brouwer van België onderschrijft het belang van horecazaken en kiest ervoor om te investeren in zaken met groeipotentieel. Dankzij een deskundig team dat de ondersteuning en professionalisering van bestaande zaken en de lancering van nieuwe zaken waarmaakt, draagt Alken-Maes een grote steen bij aan de ontwikkeling en (her)opleving van lokale horecazaken en de Belgische economie.
In HOBS staan de bieren uit het Alken-Maes portfolio, waaronder Maes, Cristal, Affligem, Grimbergen, Mort Subite en Desperados centraal. Maar er staan ook wijnen, cider, frisdranken, warme dranken, broodjes, pasta’s, salades, curry’s en vleesgerechten op de kaart.
Alken-Maes heeft mee geïnvesteerd in de renovaties, concept, uitwerking, enz. van HOBS, maar baat de zaak niet uit. Eldee Heisterkamp, gekend van de andere horecazaken Zurich en Shilling op het Antwerpse Zuid, runt HOBS.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?