Albert Heijn wil vegan producten meer in de kijker en heeft daarom in Nederland een apart schap gecreëerd voor biologische vegan producten. Daarnaast werden er ook bij ruim 600 vegan producten extra schapkaartjes ingevoerd en werd het gamma fors uitgebreid. Op die manier wil Albert Heijn bijdragen aan een bewuste levensstijl.

Albert Heijn wil vegan toegankelijk maken voor iedereen. Dat doet de supermarkt zowel op AH.nl met de veelgebruikte veganfilter, maar ook in de winkel. De retailer had al een solide vegan assortiment, maar daar komen nu nog eens 154 nieuwe producten bij. Daarbij springen de meer dan 50 verschillende noten, pitten, zaden, zuidvruchten en gedroogde peulvruchten die zo min mogelijk bewerkt zijn, het meest in het oog.

Om consumenten aan te sporen om bewuster te eten, heeft Albert Heijn er ook voor gekozen om zijn vegan assortiment herkenbaarder te maken. Zo krijgt het gamma zijn eigen schap met producten die volledig vegan en biologisch zijn en worden er bij ruim 600 veganistische producten vegan schapkaartjes geplaatst. Dankzij deze schapkaartjes zien klanten in één oogopslag welke artikelen vrij zijn van dierlijke ingrediënten en hoeven ze niet meer de ingrediëntenlijsten op producten te lezen.