Het marktaandeel van Albert Heijn in Nederland bleef in 2019 stabiel op 34,9%. Door het jaar heen was er een stijging, blijkt uit cijfers van Nielsen.

Albert Heijn blijft zijn marktaandeel behouden, zo blijkt uit cijfers van Nielsen: 34,9% bedroeg het, over het hele jaar 2019. Er is was een stijgende tendens door het jaar heen, aldus Albert Heijn. In totaal kwam er 20 winkels bij, zodat er nu een totaal van 1029 zijn. In Vlaanderen is het aantal winkels gestegen van 42 naar 49. "Gedurende het jaar hebben we grote stappen gezet met Albert Heijn,” zegt CEO Marit van Egmond. “We willen het onze klanten elke dag makkelijker maken. Om beter te eten, om waar en wanneer zij dat willen hun dagelijkse boodschappen te doen en, natuurlijk, om die boodschappen betaalbaar te maken. Zo vernieuwden we in 2019 ruim 100 winkels waarin lekker en gezond eten centraal staat. We zetten volop in op digitaal gemak, voegden 21 winkels toe in Nederland en België. We introduceerden Prijsfavorieten, onze goedkoopste 1.000 topproducten te herkennen aan het blauwe duimpje.” Op 12 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2019.