Naast zijn bierproductie, -distributie en -verkoop start AB InBev nu ook met een foodmarket in Brussel.

Begin augustus heeft AB InBev ABI Experience Center opgericht dat geleid wordt door Pieter Anciaux, directeur horeca bij AB InBev België. De nieuwe naamloze vennootschap richt zich op verschillende activiteiten. Zo gaat het om de exploitatie, het beheer en de inrichting van cafés, tavernes, clubs, bars, tea-rooms, brasseries, restaurants, hotels, cateringdiensten, de organisatie van banketten, de bereiding van en de handel, de in- en uitvoer van alle mogelijke koude en warme gerechten, de commercialisering en het verlenen van ondersteunende diensten aan restaurants en de organisatie van evenementen en feesten.

In de praktijk zal het ABI Experience Center de foodmarket exploiteren die AB InBev en Extensa (AvH) dit najaar voor het publiek zullen openen in Gare Maritime op de site van Tour & Taxis in Brussel. Deze foodmarket, een van de grootste in Europa, zal de bezoekers een culinaire reis door de Belgische gastronomie bieden dankzij elf zones: tien restaurantzones die elk een ander culinair concept aanbieden en een centrale bar die gewijd is aan de bieren van AB InBev. Het initiatief zal naar schatting zo’n 50 banen opleveren.