- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Op 17 maart jl. opende het nieuwe Kärcher Center Brussel zijn deuren in Sint-Pieters-Leeuw, waarmee het - na Namen en Antwerpen - het derde Kärcher Center in eigen beheer is.
Op donderdag 27 april 2017 was het tijd voor de officiële inhuldiging door Marc Van Ingelgem, Executive Vice President Global Sales Management Professional Products en Luc Deconinck, Burgemeester van Sint-Pieters-Leeuw waar het Kärcher Center een stek vond langs de Bergensesteenweg.
Kees Wagtmans, Managing Director Kärcher Belux, verwelkomde ons hartelijk en licht de doelstelling van de Kärcher Centers toe. "We willen met de Kärcher Centers dichter bij de consument staan, of dat nu de particulier of de professional is. Een tweede doelstelling is onze service te optimaliseren door dichter bij de gebruiker aanwezig te zijn. Het Kärcher Center Brussel moet een echt experience center worden waar de consument elk toestel kan testen. Voor professionals zijn zelfs testen "aan huis" mogelijk naast leasing of huur van machines."
Marc Van Ingelgem vervolgt: "Dit is al het 587ste Kärcher Center wereldwijd. De doelstelling is tegen 2020 het magische aantal van 1000 te bereiken. Belangrijk is de mix tussen pro en consumer en tevens dat de centers ten dienste staan van onze partners (dealers). De Kärcher Centers zijn ons antwoord op de multichannel aanpak die vandaag hoogtij viert. De transparantie van internet maakt dat de klant zeer goed geïnformeerd is. Het Kärcher Center moet dus vooral experience brengen."
De locatie aan de rand van de stad, langs de drukke Bergensesteenweg is zeker niet de goedkoopste oplossing.
Marc van Ingelgem: "We kiezen voor dergelijke locaties voor de zichtbaarheid. Daardoor kunnen we nieuwe klanten aantrekken. Ook in andere landen blijkt deze strategie succesvol."
Tijdens zijn korte speech kwam Burgemeester Deconinck terug op de locatie die toch bekend staat om de vele files. Er wordt echter geïnvesteerd in een heraanleg, met ondermeer het verdwijnen enkele verkeerslichten. Aan de kant van Anderlecht, zal de N6 ter hoogte van Ikea een bijkomende rijstrook krijgen om daar de opstoppingen te verminderen. Er wordt verder in het vierjarenplan ook een nieuwe ontsluiting voorzien met een brug over het kanaal. Hoopgevend nieuws is dit voor de retailers en buurtbewoners. Luc Deconinck herinnerde de talrijke toehoorders er ook nog aan hoezeer het merk in de dagelijkse omgangstaal is ingeburgerd: "Voor mij zal Kärcher altijd synoniem zijn voor een hogedrukreiniger, zoals bij zovele Belgen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?