Kledingketen Mango zag zijn omzet in de eerste zes maanden van 2023 stijgen met 20% tot 1,45 miljard euro. Ook de online activiteiten groeiden met 10%. Dat maakte de groep bekend in een persbericht.

Kledingketen Mango heeft de eerste helft van het jaar goed afgetrapt. Het bedrijf wist zijn omzet met 20% te doen stijgen tegenover vorig jaar, waardoor die afklokte op 1,45 miljard euro. Dat is zelfs zo’n 30% meer dan in precoronajaar 2019. De keten, die actief is in 115 markten, behaalde vooral goede resultaten in Spanje, de Verenigde Staten, Turkije, Italië en India. Toch deden niet alleen zijn fysieke winkels het goed - de keten wist het aantal verkooppunten op te trekken tot 2.615 - , ook de online activiteiten groeiden met 10%. Op 30 juni had de online business van de keten naar eigen zeggen meer dan 150 miljoen gebruikers. In het persbericht benadrukt Toni Ruiz, CEO van Mango, dat de keten bezig is met een ambitieus plan voor internationale expansie, vooral voor de markten waar Mango goed scoort. "De positieve resultaten in de eerste helft van het jaar versterken ons bedrijfsmodel en ons ecosysteem van verschillende kanalen en partners", voegt hij er nog aan toe. Om in te spelen op die mooi resultaten zal de keten zijn investeringstempo in technologie, logistiek, winkels en de nieuwe Mango Campus versnellen met een prognose van meer dan 200 miljoen euro in 2023.