Sinds de opening van de Belgische webshop van Lidl één jaar geleden, heeft de online winkel maar liefst 13 miljoen bezoekers over de virtuele vloer gekregen.

Eén jaar geleden, op 23 maart 2016 om precies te zijn, lanceerde Lidl officieel zijn Belgische webwinkel Lidl-shop.be. Bij de lancering kon je vooral non-food producten zoals klus- en huishoudmateriaal kopen bij Lidl-shop.be, maar in september werden bijvoorbeeld ook 700 wijnen toegevoegd aan het assortiment. 

Matthias Kympers, hoofd E-commerce: “Een jaar geleden gingen we live met ongeveer 200 producten, vandaag telt ons assortiment meer dan 3.000 artikelen. En we zullen blijven verrassen met nieuwe producten. Zo kan ik al meegeven dat er binnenkort zelfs sauna’s te koop zullen zijn op onze webshop.”

Met het assortiment, groeide ook het klantenbestand van de Lidl-webshop mee. De discounter zegt dat zijn webshop in één jaar tijd maar liefst 13 miljoen bezoekers telde. Hoeveel online aankopen of omzet Lidl in die periode verwerkte, wil de retailer niet zeggen. 

 

6.000 aankopen per week

We kwamen wel te weten dat de webshop per week ongeveer 250.000 bezoekers over de vloer krijgt. “Gemiddeld worden er 6.000 aankopen per week gedaan,” zegt woordvoerder Isabelle Colbrandt aan Gondola. Daarmee doet de webshop het beter dan de verwachtingen, zegt ze.

Op maandag en donderdag wordt het meest online besteld, omdat die dagen samenvallen met de folderactiedagen van Lidl. De discounter laat ook nog weten dat de gemiddelde prijs van een artikel op de webshop 14,95 euro bedraagt.