Lidl opent vandaag zijn eigen kerstpop-up op de Meir in Antwerpen. Een week lang (tot en met zaterdag 24 november) kunnen kerstliefhebbers er hun hart ophalen en het online eindejaarsgamma van Lidl ontdekken. De smart discounter stelt, op een oppervlakte van 800m2, namelijk 700 producten uit zijn Lidl-shop.be, goed voor in totaal 5.000 producten, tentoon. Klanten vinden er een uitgebreid assortiment: van kerstversiering, skigerief over meubels en muziekinstrumenten tot kleding en keukenspullen. Er is voor ieders wat wils. Klanten die na het shoppen bovendien een beetje moe zijn, kunnen uitrusten in de gezellige winterbar op de eerste verdieping.  

In tegenstelling tot wat velen zouden denken, is de Lidl kerstpop-up geen traditionele pop-up. Het is eerder een showroom waar klanten ideeën kunnen opdoen om de producten vervolgens online te bestellen via Ipads in de winkel (4 op de gelijkvloers en 4 op de eerste verdieping). Medewerkers staan daarbij steeds paraat om klanten te helpen bij hun bestelling. Van zodra die is afgerond, worden de producten twee dagen later door bpost aan huis geleverd. Al moet de klant daar wel een kleine toeslag van 2,99 euro voor betalen. Dat klanten hun producten niet direct kunnen meenemen, is slim gezien. Zo hebben ze na hun bezoek aan de Lidl kerstpop-up immers nog genoeg handen vrij hebben om verder te shoppen op de Meir. 

Toch denkt Lidl niet alleen aan het gemak voor de klant, maar zet het zich ook in voor het goede zoel. Zo schenkt Lidl het equivalent van elke aankoop aan de Belgische Voedselbanken. De discounter hoopt om zo opnieuw een aanzienlijk bedrag bijeen te kunnen sprokkelen. Vorig jaar wist Lidl maar liefst 30.000 euro te verzamelen voor het goede doel. 

In dit artikel

In the picture