Naar aanleiding van de 20ste verjaardag van zijn Shop&Go-winkels komt Delhaize met een nieuw concept dat in het teken staat van on the go shoppen. Zo zijn de tankshops van Q8 voortaan uitgerust met een saladebar, warme maaltijden, een open bakkerij en een quickscan, waardoor het betalen vlotter verloopt. 

Het is ondertussen 20 jaar geleden dat Delhaize in samenwerking met Q8 en Panos, zijn eerste Shop&Go opende in Louvain-La-Neuve. Toch heeft de retailer in de tussentijd hard gewerkt om het concept zo up-to-date mogelijk te houden door in te spelen op nieuwe trends als het ‘on the go’ shoppen, de vraag naar verfijndere producten of zelfs de vraag naar elektrische laadpalen. Maar ook nu zit Delhaize niet stil en komt het speciaal voor de 20ste verjaardag van zijn Shop&Go-winkels met een nieuw concept waarmee het voorgoed komaf wil maken met het etiket ‘tankshop’. Zo hebben de nieuwe shops, die al te vinden zijn in Antwerpen, Jurbise en Namen, een quickscan voor extra efficiëntie en maken de traditionele gangpaden er plaats voor een centraal eiland met een medewerker om klanten te begroeten en een open Panos-bakkerij. Daarnaast is er een saladebar waar klanten zelf salades kunnen samenstellen.

“Delhaize is trots dat dit vernieuwend winkelconcept werd ontwikkeld samen met de sterke partners Q8 en Panos”, vertelt Kris Volckaert, vice president affiliated stores van Delhaize. “Het contrast met de eerste Shop&Go 20 jaar geleden kan niet groter zijn. Door te focussen op gezond, service en kwaliteit kunnen we nu een fantastische winkelervaring aanbieden aan onze klanten. En dat is waar het vandaag om draait.”

En dat is niet het enige. Ook is er voortaan een aanbod aan warme maaltijden en cadeautjes voorhanden. “We merken immers dat steeds meer mensen onderweg nog een cadeautje oppikken om mee te nemen en ze hierbij niet willen dat het opvalt dat ze het snel snel gekocht hebben”, vervolgt hij.

Cosmetica?

Met dit nieuwe concept ziet Delhaize de toekomst van zijn Shop&Go-winkels erg rooskleurig in. Zo verwacht de retailer dat de omzet dankzij deze vernieuwing minimaal met 6% zal stijgen. En daar stopt de ambitie niet. “Er is nog zoveel mogelijk. We zouden bijvoorbeeld de winkel nog wat aantrekkelijker willen maken voor een breder publiek. Dus wie weet kunnen we eens kijken naar een partnership met een parfum-, cosmetica- of decoratiemerk. We hebben alvast de ambitie om te blijven groeien om over 20 jaar opnieuw een mooi succesverhaal te kunnen vertellen”, besluit Kris Volckaert. 


In the picture