De Artis-Historia-zegeltjes bereiden een comeback voor. Tien jaar na het faillissement van de uitgeverij achter de plakboeken, werkt een nieuwe eigenaar aan een terugkeer van de Artis Historia-prentjes en boeken. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad.
Tussen 1974 en 2004 spaarden de Belgen massaal Artis-Historia-punten, die ze uit verpakkingen van FMCG-producten knipten. Maar in 2004 ging de uitgeverij achter de spaarzegels overkop. Het systeem breek immers niet langer rendabel. Toch wil een nieuwe eigenaar, Philip Gielkens van Concrea, het concept nu een nieuw leven inblazen. “Alles wat retro en nostalgisch is, doet het goed. Kijk maar naar de Panini-gekte", klinkt het.
Gielkens is momenteel in onderhandeling met de grote Belgische retailers en producenten. Vanaf september wil hij al zegels op verpakkingen hebben staan.
Aan het concept zelf zou weinig veranderd worden. Al zou er naast de klassieke formule ook een digitaal luik komen.
L’inscription nous permet d’adapter nos contenus à nos lecteurs. En quelques clics seulement, vous pouvez profiter de tous les avantages :
Accès à tous les articles d’actualité Gondola
Lire jusqu’à 3 articles Plus gratuits par mois
Recevoir la newsletter exclusive de Gondola
Possibilité de vous inscrire aux formations de Gondola Academy et aux événements de Gondola Society
À la une - Réapprendre le retail à zéro : comment Rami Baitiéh a relancé Morrisons
Numéro 300 : “Gondola doit aider à comprendre le présent et à façonner l'avenir”
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: