-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Na de verkoop van merken als Grolsch en Peroni, wil AB InBev nu ook de Oost- en Centraal-Europese merken van SABMiller afstoten. De biergigant hoopt zo sneller groen licht te krijgen voor de overname van SABMiller.
Het gaat om merken van SABMiller in Hongarije, Roemenië, Tsjechië, Slovakije en Polen. De bekendste daarvan zijn het Tjechische Pilsner Urquell en het Poolse Tyskie. Samen zouden de activiteiten zo’n 6 miljard euro waard zijn.
AB InBev meent dat er heel wat interesse is in de activiteiten in Oost- en Centraal-Europa, een markt die volgens analisten niet essentieel is in de fusie tussen AB InBev en SABMiller.
De Europese Commissie spreekt zich op 24 mei uit over de deal tussen AB InBev en SABMiller en de bierreus zet met deze verkoop alles op alles om een goedkeuring te krijgen van de autoriteiten. CEO Carlos Brito hoopt de transactie immers in de eerste helft van 2016 af te ronden.
Om een goedkeuring van de overname te verzekeren, deed AB InBev eerder al garanties aan de Zuid-Afrikaanse overheid en verkocht het de SABMiller-biermerken Grolsch, Peroni en Meantime aan de Japanse brouwer Asahi.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: