Drogisterij- en parfumketen Douglas is van plan uit te breiden naar België. Na een moeilijke periode is het opnieuw tijd om te groeien, vindt CEO Sander van der Laan.
De coronapandemie is zwaar geweest voor Douglas, met winkelsluitingen en verliezen die tot in de honderden miljoenen euro’s liepen. Nu is het tijd om opnieuw te groeien, vindt Sander van der Laan (ex-Action en Albert Heijn), sinds oktober vorig jaar aan het hoofd van het bedrijf. Aan het Duitse Lebensmittel Zeitung zegt hij dat hij de winstgevendheid van Douglas wil verhogen door sterker te focussen op kosten, standaardisatie, IT en supply chain. Tegelijk moet de keten groeien. In drie jaar tijd moet de omzet met 1,4 miljard euro naar 5 miljard euro stijgen. De topman wil investeren in bestaande winkels en ook uitbreiden naar nieuwe landen, waaronder België en Slovenië. Online of offline, dat maakt de CEO niet zoveel uit, geeft hij aan. Douglas heeft op omnichannelvlak bewezen veerkrachtig te zijn tijdens de pandemie, dus daar richt het bedrijf zich nu op.
L’inscription nous permet d’adapter nos contenus à nos lecteurs. En quelques clics seulement, vous pouvez profiter de tous les avantages :
Accès à tous les articles d’actualité Gondola
Lire jusqu’à 3 articles Plus gratuits par mois
Recevoir la newsletter exclusive de Gondola
Possibilité de vous inscrire aux formations de Gondola Academy et aux événements de Gondola Society
À la une - Réapprendre le retail à zéro : comment Rami Baitiéh a relancé Morrisons
Numéro 300 : “Gondola doit aider à comprendre le présent et à façonner l'avenir”
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: