We moeten u niet zeggen dat duurzaamheid een hot topic is. Iedereen in de retail- en de FMCG-sector is zich bewust van het belang van sustainability. Plastic verpakkingen, CO2-uitstoot, ecologische voetafdruk, lokale productie, gezondere voeding: het zijn onderwerpen die zowel bij consumenten als voedingsbedrijven en retailers hoog op de agenda staan. Net daarom plaatsen wij het onderwerp ook centraal in het allereerste nummer van Gondola Magazine van het nieuwe jaar en op onze website.
Sustainability
Wij vroegen aan drie retailers hoe zij het begrip duurzaamheid concreet invullen. Colruyt legt de nadruk op hoe het zijn assortiment stap per stap probeert te verduurzamen, door samen te werken met coöperatieven in ontwikkelingslanden en hen een faire prijs te betalen en nog veel meer. Carrefour heeft het over de strijd tegen voedselverspilling en hoe het sinds 2001 zo goed als geen enkel product meer weggooit, dankzij onder meer samenwerkingen met de Voedselbank en Too Good To Go. Delhaize van zijn kant mikt op een ambitieuze doelstelling: zero C02-uitstoot tegen eind 2021. De supermarkt legt uit welke struikelblokken ze ontmoet bij het realiseren van die ambitie en hoe ze die wil overwinnen. Daarnaast geeft de redactie van Gondola met ’10 ideeën voor een meer duurzame retail’ een bloemlezing van de meest inspirerende duurzaamheidsinitiatieven in de retail in binnen- en buitenland. In totaal beslaat het duurzaamheidsdossier op die manier meer dan 12 pagina’s. Een stevige hap informatie én inspiratie voor iedereen in de sector en dus niet te missen!
De special is voor u een uitgelezen kans om uw klanten en partners duidelijk te maken welke inspanningen u zelf levert op vlak van duurzaamheid en hoe ook u uw steentje bijdraagt aan een duurzamere wereld. Tenslotte mag iedereen weten dat ook u met duurzaamheid bezig bent, toch? Contacteer ons, wij leggen u graag uit welke mogelijkheden we u kunnen aanbieden.
Contacteer ons