Zalando blikt terug op een mooi eerste kwartaal. De omzet groeide met 7,9% naar 2,4 miljard euro, de inkomsten voor belasting groeiden naar 46,7 miljoen euro.

Het Duitse online modeplatform breidde zijn klantenaantal uit: het wist 6% meer actieve klanten neer zich toe trekken, om zo op een totaal van 52,4 miljoen uit te komen. De grootste groei (11,6%) kwam van de B2B-afdeling, en dan vooral fulfillment dienstverlener ZEOS. Als verklaring voor de groei stipt Zalando zijn getrouwheidsprogramma Zalando Plus aan, dat sinds vorige maand ook in Belgiëuitgerold werd en intussen in 13 landen actief is, en Lounge By Zalando, het outlet-platform van het bedrijf. Door de goede kwartaalresultaten behoudt Zalando zijn verwachtingen voor het volledige jaar: het gaat uit van een groei die tussen 4% en 9% ligt. Daarbij wordt geen rekening gehouden met de overname van About You in december. Zalando maakte onlangs nog maar bekend dat het de schaar zet in 450 banen in zijn hoofdkantoor in Berlijn.