YouGov
YouGov
Na een lange overgangsperiode is het eindelijk zo ver: de gegevens van het consumentenpanel CPS GfK worden voortaan verwerkt en verkocht onder de naam YouGov. Davy Van Raemdonck, director YouGov Consumer Panel België en Nederland, stelde ons de nieuwe merkidentiteit van het bedrijf voor en lichtte meteen ook de strategie toe.
Daarvoor moeten we eerst terug naar de zomer van 2022, toen de fusie van GfK met NielsenIQ werd aangekondigd. Het duurde een hele tijd voor de Europese Commissie instemde met die deal. De goedkeuring kwam er pas in maart 2023, en ging gepaard met een voorwaarde voor zestien van de zeventien betrokken Europese markten. De Commissie had namelijk geen bevoegdheid om te bepalen wat er zou gebeuren op de zeventiende markt, Rusland. Die voorwaarde was dat de activiteiten van GfK op het gebied van ‘consumentenpanel’ geen deel zouden uitmaken van de fusie en zouden worden overgelaten aan een derde partij. En in juli 2023 zijn ze inderdaad verkocht aan YouGov.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?