Automatische winkels schieten als paddenstoelen uit de grond en niet enkel in de foodretail. Op B2B-niveau opent Würth in Canada, met de hulp van Wanzl, een hybride winkelconcept: een klassieke winkel overdag, maar wel 24/7 bereikbaar voor klanten.
Automatische winkels maken furore in heel de retail, zoals bleek uit onze coverstory van de november-december editie van Gondola Magazine. Maar de trend beperkt zich niet enkel tot de B2C-wereld. In 2018 opende de Duitse ijzerwarengigant Würth in zijn winkel in Turnhout een afhaaldienst voor bestellingen die 24/7 open is. Deze service is exclusief voorbehouden aan zijn professionele klanten en werd ondertussen uitgebreid naar andere winkels in Alleur, Anderlecht, Antwerpen, Boortmeerbeek, Houthalen, Hosingen (Luxemburg), Kuurne en Doornik. Hoewel deze verkooppunten voor klanten toegankelijk zijn van 7u00 tot 17u00, gaven mobiliteitsproblemen en de drukke agenda's van professionals Würth aanleiding om een systeem te ontwikkelen voor het afhalen van online bestellingen via een containerkast. Klanten kunnen de deur van die kast ontgrendelen met behulp van een code die ze per SMS ontvangen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?