De lezers van Gondola ontdekken in ons septembernummer een volledig dossier gewijd aan de verschillende formules voor e-shopping in de voedingsdistributie. Alle Belgische retailers zijn bezig met allerhande innovaties om die manier van winkelen verder te ontwikkelen. Het beste bewijs daarvan wordt op 20 september geleverd door Delhaize die de mogelijkheid geeft om via een iPhone de bestellingen voor Delhaize Direct door te sturen.

Alle producten, alle promoties

Een andere nieuwigheid: alle producten en alle actuele promoties van Delhaize zijn ook beschikbaar via de iPhone applicatie. De klant kan bladeren in de promoties of zoeken naar een specifiek product in alle afdelingen van zijn Delhaize winkel. Ook alle promoties zijn beschikbaar binnen de applicatie. Bovendien kan elk Delhaize product toegevoegd worden aan een boodschappenlijst of meteen aan het Delhaize Direct winkelmandje.

Intelligente boodschappenlijstjes

De applicatie staat toe boodschappenlijstjes op verschillende manieren te gebruiken. De klant kan boodschappen manueel toevoegen of hij kan bladeren door de meest gekozen items. Hij kan ook de geïntegreerde barcode scanner gebruiken om een product snel toe te voegen aan een boodschappenlijst. De applicatie heeft ook het voordeel dat verschillende leden van het gezin toegang hebben tot dezelfde login. De vrouw maakt ’s avonds het boodschappenlijstje op de iPhone en als de man de dag daarna boodschappen gaat doen kan hij op zijn iPhone hetzelfde boodschappenlijstje raadplegen. Wanneer de klant inlogt met zijn Delhaize account worden al de boodschappenlijstjes, reservaties van Delhaize Direct en andere data gesynchroniseerd. Een store locator zorgt er op zijn beurt voor dat de klant bliksemsnel de meest nabij gelegen Delhaize of Tom&Co kan vinden.

De applicatie kan gratis gedownload worden in de App Store van Apple en zal binnenkort ook beschikbaar zijn voor Android en andere smartphones.