Colruyt heeft enkele belangrijke wijzigingen doorgevoerd in zijn organisatie, nu Marc Hofman, COO Retail bij Colruyt Group, op pensioen gaat. 

Marc Hofman stopt op 1 april als COO Retail bij Colruyt Group, een functie die hij sinds 2018 bekleedde, en vertrekt op pensioen. Daardoor komen er enkele belangrijke wissels aan de top bij Colruyt Group. “Marc kan terugkijken op een rijk gevulde carrière, bij onder meer Apple, de toerismegroep van de familie Vanmoerkerke en bij Ter Beke, waar hij van 2008 tot 2013 CEO was", reageert Colruyt Group. "In 2013 startte hij als CFO bij Colruyt Group, een functie die sinds 2019 opgenomen wordt door Stefaan Vandamme."

Vanaf 1 april zullen twee directeurs uit het directiecomité, naast Jef Colruyt zelf, de opvolging van Hofman op zich nemen. Concreet blijft Jef Colruyt CEO van Colruyt Group en zal hij in zijn functie de non-food business van Colruyt Group aansturen, alsook de Real Estate, Energie- en Gezondheidsactiviteiten van de groep. Jo Willemyns, huidig algemeen directeur Marketing Colruyt Group, wordt de nieuwe eindverantwoordelijke van de food retailformules van de groep (COO Food Retail). Jo, die in 1994 startte bij Colruyt Group en er verschillende functies zoals gerant in de verkoop en afdelingschef bij de distributiecentra en productie bekleedde, was de laatste jaren Directeur Marketing van Colruyt Group. De HR en IT -afdeling en de technische diensten van de groep zullen voortaan rapporteren aan directeur Stefan Goethaert (54). Daarnaast blijft Stefan COO van Colruyt Group Fine Food, de productieactiviteiten van de groep, en blijven de Retail Services (Kwaliteit, Prijs, Private Label) onder zijn verantwoordelijkheid. 

Colruyt wilt voorlopig niet ingaan op de wijzigingen binnen zijn organisatie, wel benadrukt het “dat er een maximale continuïteit wordt nagestreefd, zowel qua organisatie als strategie. We blijven als Colruyt Group de gekende langetermijnstrategie verder volgen, we blijven investeren en we blijven ons inzetten voor al onze klanten.”