Visit Brussels
Exclusief
Visit Brussels
Al vier jaar op een rij organiseert Visit Brussels, de organisatie die verantwoordelijk is voor de promotie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, een wedstrijd gewijd aan de garnaalkroket. “Onze restauranthouders varen daar wel bij”, weet Olivier Marette, verantwoordelijke gastronomie bij Visit Brussels.
Het had een wedstrijd voor wafels of friet kunnen worden, maar Visit Brussels, de organisatie die Brussel op de kaart moet zetten, koos vier jaar geleden voor de garnaalkroket. Het concept? Een jury van 10 professionals, bestaande uit journalisten en gerenommeerde chefs, onder leiding van Lionel Rigolet, chef-kok van het met een Michelin-ster bekroonde restaurant Comme chez Soi, test niet minder dan twintig kroketten uit twintig verschillende etablissementen. De juryleden beoordelen de kroketten op smaak, consistentie en uitzicht. “De garnaalkroket is zeer geschikt voor wedstrijden. Ze kan immers ter plekke worden bereid, gebakken en gegeten”, benadrukt Olivier Marette, verantwoordelijke gastronomie bij Visit Brussels.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?