- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wal-Mart, de wereldwijde nummer een van de distributie, heeft bekend gemaakt dat het bedrijf op het punt staat een meerderheidsaandeel te nemen in de Chinese online distributeur Yihaodian. In mei 2011 heeft de groep een aandeel van 20% van het bedrijf in kwestie verworven. Vandaag kondigt Wal-Mart aan een overeenkomst te hebben getekend waarmee dit aandeel tot 51% verhoogd kan worden. "Onze nieuwe belegging in Yihaodian toont aan dat we ons in China toeleggen op investeringen in een sleutelsector voor de groei en de ontwikkeling van alles wat te maken heeft met: logistiek, infrastructuur, talent tot innovatie en nieuwe technologieën" verklaart Neil Ashe, manager van de internettak van Wal-Mart, in een persbericht. Yihaodian heeft 5.400 werknemers in dienst en biedt meer dan 180.000 artikelen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?