Veel categorieën hebben geprofiteerd van de coronacrisis. Sommige noteerden zelfs een indrukwekkende groei. Dat geldt onder meer voor rijst en pasta (+21,5% in waarde, +16,2% in volume) en peulvruchten (+16,4% in waarde), zo blijkt uit Nielsen-cijfers die liepen tot eind februari 2021.
Rijst, pasta en peulvruchten zijn producten die in groten getale in de rekken van onze supermarkten te vinden zijn, maar die ook in bulk worden verkocht: een segment dat enorm heeft afgezien van de coronamaatregelen. De categorieën zetten sterke cijfers neer: tot +21,5% in waarde voor rijst en pasta (+16,2% in volume) en +16,4% in waarde voor peulvruchten. Maar hoe gaat het met de verkoop in bulk, bijna een jaar na de start van de crisis?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?