Partner content Unlimitail en Field & Concept lanceren exclusief datapartnerschap bij Carrefour België

Field & Concept
Field & Concept
Unlimitail Belgium en Field & Concept gaan een exclusief partnership aan om in-store en front-of-store activaties bij Carrefour België te optimaliseren. Door de unieke combinatie van gedragsdata en activatie-expertise kunnen merken hun campagnes gerichter uitrollen én de impact ervan nauwkeurig meten.
Unlimitail zal in het kader van dit exclusieve partnership Field & Concept toegang verlenen tot de transactionele en gedragsgegevens van meer dan twee miljoen Carrefour-klanten. Field & Concept, al 36 jaar expert in winkelactivaties en vaste partner van Carrefour België, zet deze data in om marketingcampagnes relevanter en effectiever te maken.
“Zo kunnen merken hun winkelactivaties verfijnen en tastbaar maken, door de impact op verkoopgedrag exact te meten,” aldus Field & Concept.
Studies tonen aan dat 70% tot 80% van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer wordt genomen. Factoren zoals impulsaankopen, emotionele triggers en Point-of-Sale-acties zoals proeverijen, kortingen en displays beïnvloeden de keuze van de consument rechtstreeks. In-store en front-of-store activaties blijven daardoor krachtige instrumenten om gedrag te sturen.
Door de activatie-expertise van Field & Concept te combineren met de analytische kracht van Carrefour’s transactionele data, kunnen merken beter bepalen waar, wanneer en hoe ze campagnes uitrollen voor maximale impact.
Retail media wordt steeds bepalender in aankoopbeslissingen. Dankzij 1st-party data is hypergerichte targeting mogelijk, en met pre-analyses bepalen Field & Concept en Unlimitail welke winkelpunten, dagen of tijdstippen het hoogste rendement opleveren voor een merk.
“We kunnen bijvoorbeeld aantonen dat bepaalde locaties of momenten veel beter presteren voor tastingcampagnes dan eerder werd aangenomen,” zegt Tine Dirckx, CEO van Field & Concept.
Het partnerschap stelt merken in staat om de meest strategische Carrefour-locaties te selecteren uit het netwerk van ruim 700 winkels. Aan de hand van echte verkoopdata per productcategorie worden winkels geselecteerd die aansluiten bij de doelstellingen van het merk. De impact van de activatiecampagne wordt gemeten via A/B-testing (vergelijking tussen winkels met en zonder actie) en analyse van de verkoopevolutie tijdens en na de campagne en analyse van de incrementele verkoop.
“Deze aanpak biedt merken een krachtig vehikel om doelgericht consumenten te activeren én meetbaar resultaat te boeken,” aldus Dirckx.
De samenwerking creëert waarde voor:
Merken: via effectievere, meetbare winkelcampagnes
Carrefour: door een sterkere klantervaring
Consumenten: met relevante, memorabele winkelmomenten
“Dankzij deze datagedreven aanpak bieden we merken activaties met maximale precisie, efficiëntie en resultaat,” zegt Pierre Jacquemin, Sales Director bij Unlimitail Belgium.
“Deze samenwerking tilt instore marketing naar een hoger niveau,” besluit Dirckx. “We sturen op ROI, klantwerving, volume én blijvende impact — met data als fundament.”
Nieuwsgierig hoe we samen impact kunnen maken voor jouw merk? Laten we kennismaken en ideeën uitwisselen – we horen graag van je!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?