- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Samen met Henkel en L’Oréal heeft Unilever interesse getoond in de overname van de Amerikaanse haar- en huidverzorgingsproducent Vogue International. De multinational zou in een eerste ronde een bod geplaatst hebben, dat bevestigt het persagentschap Reuters.
Vogue International werd in 1987 opgericht en behoort al ruim 25 jaar bij Amerika’s meest toonaangevende producenten en distributeurs van haircare- en personal care-producten. Met de merken OGX, Maui, Proganix en FX in zijn portefeuille is Vogue International actief in 38 landen. Volgens Reuters zou het Amerikaanse bedrijf gewaardeerd zijn op 2,5 tot 3 miljard dollar, wat omgerekend 2,2 tot 2,6 miljard euro is.
Met de overname van Vogue International wil Unilever zijn verzorgingstak verder uitbreiden, waar het naar verluid een zwaarder accent wil leggen. In 2015 boekte de multinational overigens een totale omzet van 53 miljard euro, waarvan 20,1 miljard euro van personal care-producten kwam.
Naast Unilever toonden ook branchegenoten Henkel en L’Oréal interesse in de overname van Vogue International. Henkel heeft alvast shampoo-merk Schwarzkopf in zijn portefeuille en stond vorig jaar vooraan in de rij om het haarverzorgingsunit Wella van Procter & Gamble over te nemen. Daarnaast zag de Duitse producent zowel zijn omzet(+0,6%) als zijn winst(+6%) groeien voor het eerste kwartaal van 2016. En L’Oréal verkoopt uiteraard al meer dan een eeuw haarproducten onder dezelfde merknaam.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?