- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De online taxidienst Uber heeft een prijsverlaging aangekondigd in Brussel. Daarmee wil de start-up zijn opmars in ons land verderzetten.
Een taxirit in de hoofdstad met Uber zou volgens het bedrijf voortaan gemiddeld 9 euro kosten, of 20% minder dan voorheen. De aangekondigde prijsdaling voert de druk op de traditionele taxisector verder op. Omdat Uber-chauffeurs geen vergunning hebben, onttrekken ze zich aan een heleboel verplichtingen, waardoor ze hun diensten sowieso al tegen een lagere prijs kunnen aanbieden.
Dat de Brusselse rechter in april de dienst verbood in de hoofdstad, daar lijkt Uber zich niet veel van aan te trekken. Ook de gebruikers niet overigens, want in vijf maanden tijd werd de Uber-app 10.000 keer gedownload.
Achter deze succesvolle start-up schuilt een goed geoliede marketingmachine, die Filip Nuytemans (Operations & Logistics Manager) komt toelichten op marketing discovery Summit, 18 september te Meise. Meer info op http://marketingdiscovery.gondola.be/
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?