De online taxidienst Uber heeft een prijsverlaging aangekondigd in Brussel. Daarmee wil de start-up zijn opmars in ons land verderzetten.
Een taxirit in de hoofdstad met Uber zou volgens het bedrijf voortaan gemiddeld 9 euro kosten, of 20% minder dan voorheen. De aangekondigde prijsdaling voert de druk op de traditionele taxisector verder op. Omdat Uber-chauffeurs geen vergunning hebben, onttrekken ze zich aan een heleboel verplichtingen, waardoor ze hun diensten sowieso al tegen een lagere prijs kunnen aanbieden.
Dat de Brusselse rechter in april de dienst verbood in de hoofdstad, daar lijkt Uber zich niet veel van aan te trekken. Ook de gebruikers niet overigens, want in vijf maanden tijd werd de Uber-app 10.000 keer gedownload.
Achter deze succesvolle start-up schuilt een goed geoliede marketingmachine, die Filip Nuytemans (Operations & Logistics Manager) komt toelichten op marketing discovery Summit, 18 september te Meise. Meer info op http://marketingdiscovery.gondola.be/
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?