Thilo von Trott zag snel het potentieel van de markt van supersnelle boodschappen­levering. Begin 2021 richtte hij The Fast Company op, de Belgische vennootschap waaronder DingDong opereert.

De eerste dark store in België lanceren: is dit niet een wat gek idee, als je weet dat Belgen op een heel klassieke manier consumeren?

Ik denk dat er in België een publiek is voor ultrasnelle levering. Vandaag bedraagt de gemiddelde wekelijkse boodschappenmand van de Belg 96 euro. Bepaalde mensen doen maar één keer per maand boodschappen, anderen elke dag. Gondola meldde het onlangs nog: de Belgische supermarkten hebben een omzet van iets meer dan 30 miljard euro gerealiseerd vorig jaar. We hebben de intentie om een stuk van die markt in te nemen. We starten in Elsene omdat het een jong, kosmopolitisch publiek is met een zekere koopkracht. We mikken ook op oudere of alleenstaande mensen, die geen zin hebben om naar een winkel te gaan of zich niet kunnen verplaatsen.