In september opent de Britse supermarktketen Tesco een nieuwe discountketen. Naar verluidt staan er in totaal nog zo'n 60 winkels op de planning. Zo wil het bedrijf opboksen tegen de toenemende concurrentie van Aldi en Lidl, meldt The Guardian.

In februari kondigden we al aan dat Tesco aan nieuwe formats werkt om te kunnen concurreren met hard discounters Aldi en Lidl. Britse retailers voelen zich immers steeds meer bedreigd door het fors toenemende succes van de twee ketens. Toen werd al duidelijk dat het om een nieuwe discountketen zou gaan die zich zou focussen op een beperkter aanbod met lagere prijzen, al weigerde Tesco om verdere informatie te geven. Nu worden de plannen echter steeds concreter. Zo wil Tesco de nieuwe discountketen tegen september lanceren en zullen er weldra nog 60 nieuwe winkels volgen. Dat blijkt uit verschillende vacatures voor ‘een nieuw Tesco format’ in onder meer Immingham, Chatteris en Wandsworth. Daarnaast werd ook aangekondigd dat de Tesco Metro in St Helens opnieuw zal openen onder een andere naam en dat medewerkers in de Tesco Metro in Edge Hill, die oorspronkelijk zijn deuren zou sluiten, mogelijk een job krijgen in de nieuwe discountwinkel die binnen de vijf weken zijn deuren zal openen, meldt The Guardian.

De nieuwe keten zou volgens The Guardian worden omgedoopt tot "Jack's", aangezien Tesco die naam recent nog liet registreren als merk. Daarnaast zou de keten zo'n 3.000 producten aanbieden en zou het nieuwe retail format losstaan van de Tesco core business, waardoor ook de promoties verschillen met de normale Tesco Extra-winkels, klinkt het in een vacture voor de nieuwe discountketen.

Voorlopig is het nog wachten op meer informatie van de Britse supermarktketen, maar die weigert voorlopig om commentaar te geven.