Nisran Azouaghe
Exclusief
Nisran Azouaghe
Standaard Boekhandel heeft zopas zijn nieuwste winkelconcept voorgesteld in zijn vernieuwde flagshipstore in Gent. Gondola kreeg eerder deze maand al een preview van het nieuwe concept in Maasmechelen. Een rondleiding door onze gids Guido De Smet, sales director bij Standaard Boekhandel.
Wie het nieuwe winkelconcept van Standaard Boekhandel binnenstapt, ziet het meteen: een nieuwe branding, lichte en ronde eikenhouten meubels, meer digitale schermen, focuspunten … Het bedrijf heeft geld noch moeite uitgespaard om zijn klanten te verrassen. Toch werd het concept niet zomaar voorgesteld aan het grote publiek en de leden van de pers. Integendeel: het concept werd eerst uitgebreid getest in 6 testwinkels. “Op die manier konden we de learnings meenemen naar onze flagshipstore in Gent, die vandaag de deuren heeft geopend”, vertelt Guido De Smet, sales director bij Standaard Boekhandel.
Maar wat is er zo speciaal aan het nieuwe concept? “Een van onze grootste veranderingen is onze etalage. We hebben een digitaal scherm en nieuwe lichtreclame geïntroduceerd, en hebben er ook voor gekozen om het aantal prikkels en titels te beperken”, vervolgt De Smet. “De bedoeling is dat we onze etalage uitbreiden en doortrekken tot in de winkel zelf. Concreet zien consumenten bij het nieuwe concept minder keuzemogelijkheden in de etalage, maar worden ze binnengetrokken door de ronde tafels vooraan met leuke boeken.” Hij geeft daarbij het voorbeeld van het winnende boek van de Libris Literatuur Prijs. “Normaal zouden we dat zeker in de etalage zetten, maar nu kiezen we ervoor om hem vooraan in de winkel te plaatsen, zodat mensen echt worden binnengelokt. Precies alsof ze nog in de etalage zouden zitten, alleen dan binnen.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?