Ikea gaat fors investeren in zijn slimme producten en wijdt nu zelfs een eigen afdeling aan deze Home smart-producten. "Dit is de grootste nieuwe afdeling sinds de oprichting van Ikea kinderen”, aldus Peter van der Poel, manager Range & Supply bij Ikea.   

“Bij Ikea willen we onze klanten producten blijven aanbieden die hun leven thuis verbeteren. Om dat te kunnen doen moeten we producten en oplossingen zoeken die verder gaan dan de traditionele woninginrichting“, vertelt Björn Block, hoofd van de nieuwe Ikea Home smart afdeling bij Ikea Zweden. Daarom heeft Ikea besloten om fors te investeren in zijn gamma aan slimme producten die in 2012 het licht zagen. Het Ikea Home smart-gamma werd opgericht met de bedoeling om producten en oplossingen uit het dagelijkse leven te verrijken met digitale en technologische elementen. In het gamma vinden klanten onder meer slimme verlichting en speakers, maar evengoed oplossingen voor draadloos opladen.

Ondertussen zijn de slimme producten een echt succesverhaal geworden bij Ikea en daarom heeft de meubelgigant nu, 7 jaar later, beslist om er een eigen afdeling aan te wijden. De zogenaamde 'Home smart'-afdeling. “We hebben beslist om fors te investeren in het Home smart-gamma van Ikea om de ontwikkeling ervan te versnellen. Dit is trouwens de grootste nieuwe afdeling sinds de oprichting van Ikea kinderen”, vertelt Peter van der Poel, manager Range & Supply bij Ikea. 

Volgens Ikea biedt de nieuwe afdeling tal van nieuwe opportuniteiten. “Door samen te werken met alle andere afdelingen binnen Ikea, zal de afdeling Ikea Home smart de digitale transformatie van het Ikea-gamma stimuleren, het bestaande aanbod verbeteren en transformeren, en nieuwe producten ontwikkelen om zo nog meer verschillende slimme producten te kunnen aanbieden aan onze klanten. Dit is enkel het begin”, besluit Björn Block.