Het Belgische retaillandschap ondergaat ongekende veranderingen. Dat blijkt uit de nieuwe Retail Scan-poster van Gondola Academy. Wij geven alvast een kleine preview van wat je mag verwachten!

Op 5 juni wordt de nieuwe Retail Scan-poster van Gondola Academy voorgesteld tijdens de webinar 'The Battle for Market Share'. Deze datagestuurde analyse is essentieel om de grote transformaties die de Belgische retailmarkt doormaakt te begrijpen. In afwachting van de officiële voorstelling, krijgt u nu in primeur al 3 hoogtepunten van de poster:

  • De overname van de ‘Carrefour by Mestdagh’-winkels door Intermarché, heeft die laatste geen windeieren gelegd. De omzet steeg met 103%, maar dat is niet enkel toe te schrijven aan de overname. Er is natuurlijk een impact op de omzet van Carrefour, maar die is minder groot dan aanvankelijk gevreesd.
  • De impact van franchising : ondanks alle commotie laten onze gegevens een minimale impact op het totale retaillandschap zien, met slechts kleine verschuivingen naar meer geïntegreerde winkels. Dit is echter een heel ander verhaal als je near food buiten beschouwing laat. Dan verliezen geïntegreerde winkels terrein, gedreven door de veranderingen bij Delhaize (die in 2023 nog niet afgerond waren).
  • Inflatie versus groei: de retailsector heeft de inflatie overtroffen met een indrukwekkende groei van 8,3%.

Benieuwd naar meer ongeëvenaarde inzichten uit de rigoureuze data-analyse en verificatieprocessen van Gondola Academy? Onze experts begeleiden je door de subtiele veranderingen en opkomende kansen in de Belgische retailmarkt, zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen voor jouw bedrijf. 

The Battle for Market Share

Mis Het Niet! Deze webinar is een must voor iedereen die betrokken is bij de retailsector, van industry professionals tot marktanalyse. Blijf vooroplopen met de nieuwste retailtrends en data-inzichten en schrijf je vandaag nog in voor de webinar (gratis voor professional pack-leden) op 5 juni en ontvang je exemplaar van de Retail Scan-poster!

Klik hier!