
- “Zondagsopening is voor ons een kwestie van overleven”
- De comeback van de foodretail: het winterrapport van YouGov
- Dossiers: barbecue, pizza, veggie & vegan, ice cream, lunch on the go ...
2013 was een recordjaar voor de snoepproducenten. Ze realiseerden een omzet van 2,1 miljard euro, het hoogste bedrag ooit. Dat schrijven Het Belang Van Limburg en de Gazet Van Antwerpen op basis van cijfers van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (SSZ).
De sector realiseerde een omzetgroei van 2% ten opzichte van 2012 (+41 miljoen euro), klinkt het. Chocolade blijft het populairste snoepgoed, maar chips en nootjes (die hier ook onder snoep worden gerekend) zouden aan een sterke opmars bezig zijn.
In de supermarkten vertegenwoordigt snoep ondertussen 10% van de totale omzet, zegt het SSZ.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?