
-
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
-
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
-
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
2013 was een recordjaar voor de snoepproducenten. Ze realiseerden een omzet van 2,1 miljard euro, het hoogste bedrag ooit. Dat schrijven Het Belang Van Limburg en de Gazet Van Antwerpen op basis van cijfers van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (SSZ).
De sector realiseerde een omzetgroei van 2% ten opzichte van 2012 (+41 miljoen euro), klinkt het. Chocolade blijft het populairste snoepgoed, maar chips en nootjes (die hier ook onder snoep worden gerekend) zouden aan een sterke opmars bezig zijn.
In de supermarkten vertegenwoordigt snoep ondertussen 10% van de totale omzet, zegt het SSZ.
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?