2013 was een recordjaar voor de snoepproducenten. Ze realiseerden een omzet van 2,1 miljard euro, het hoogste bedrag ooit. Dat schrijven Het Belang Van Limburg en de Gazet Van Antwerpen op basis van cijfers van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (SSZ).
De sector realiseerde een omzetgroei van 2% ten opzichte van 2012 (+41 miljoen euro), klinkt het. Chocolade blijft het populairste snoepgoed, maar chips en nootjes (die hier ook onder snoep worden gerekend) zouden aan een sterke opmars bezig zijn.
In de supermarkten vertegenwoordigt snoep ondertussen 10% van de totale omzet, zegt het SSZ.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?