Fastfashionketen Naumy heeft in Luik zijn tweede Belgische winkel geopend. Zowel in Frankrijk als in België wil de uitdager van Primark groeien.

“Duurder dan Primark, goedkoper dan H&M”, zo wordt Naumy omschreven. De confectieketen die zich op het hele gezin richt, opende zijn tweede Belgische winkel opende in Luik, in de Galeries Saint-Lambert. Eerder ging een filiaal in de Nieuwstraat in Brussel open. De confectieketen is actief in de fastfashionsector, net zoals Primark en e-commercespeler Shein. Het verschilt wel in één opzicht van andere goedkope kledingketens: 60 à 70% van de productie vindt in Europa plaats. De rest wordt geïmporteerd uit China. "We hebben het hele assortiment dames-, heren- en kinderkleding, maar ook veel schoenen, bagage, lederwaren, sieraden en accessoires", vertelt Lin Can, algemeen directeur van Naumy, aan het Franse medium Actu.fr. "Het is een mix van alles wat je in een winkelcentrum kunt vinden." Naumy startte tien jaar geleden in Frankrijk en telt vandaag 40 winkels bij onze zuiderburen. Doelstelling is om dat uit te breiden naar 100. Ook in ons land wil de retailer groeien, al wordt daar geen cijfer op gekleefd. De eerste winkel in ons land opende in de herfst van vorig jaar, de volgende opening zou in Namen gebeuren.