Delhaize gaat tijdelijk de meest populaire Decathlon-producten verkopen in haar winkels. Op die manier wil het klanten aansporen om te blijven bewegen in deze moeilijke tijden. Het proefproject gaat van start in 5 Delhaize-winkels, waarna het vanaf 22 april wordt uitgebreid naar andere winkels.

In deze tijden van crisis is het belangrijk om elkaar een hart onder de riem te steken, maar ook om gezond te blijven leven en te sporten. Om dat mogelijk te maken slaan Delhaize en Decathlon de handen in elkaar en gaat de retailer tijdelijk een selectie van de meest gevraagde producten van het sportmerk aanbieden in haar winkels. Het gaat daarbij om artikelen als een yogamat, een springtouw, gewichtjes, een dartsbord of een voetbaldoel.

Momenteel worden de producten van Decathlon enkel aangeboden in 5 Delhaize-winkels (SM Delhaize Overijse, SM Delhaize Wezembeek, SM Delhaize Chazal, SM Delhaize Molière II, AD Delhaize Reyers). Na twee weken volgt er een evaluatie waarna het aanbod mogelijk zal worden uitgebreid naar andere Delhaize-winkels. Ter verduidelijk, het aanbod is enkel in fysieke winkels verkrijgbaar en dus niet online.

"We merkten dat er veel vraag was bij onze klanten naar gezonde producten. En daarbij is niet alleen gezonde voeding, maar ook een gezonde levensstijl belangrijk. Daarom vonden we dat het onze rol was om in deze moeilijke omstandigheden, waarbij mensen moeilijk kunnen sporten door de verstrenge maatregelen, hen toch die kans te bieden", vertelt Roel Dekelver, woordvoerder bij Delhaize. "In totaal bieden we een tiental unieke sportartikelen aan die mensen zowel binnenshuis als in de tuin kunnen gebruiken. Op die manier willen we hen meer aansporen om toch in beweging te blijven." Het project kadert volgens hem dan ook perfect in de visie van Delhaize om klanten niet alleen beter te laten eten, maar ook beter te laten leven.